کد خبر : ۲۲۱۳۳۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۲۹ ساعت ۱۶:۱۲

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول:
کشف 405 مورد مشروبات الکلی در تفرجگاه های دزفول/ دستگیری 400 فرد هنجار شکن از ابتدای امسال

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر سپاه ناحیه دزفول از دستگیری 400 فرد هنجار شکن در تفرجگاه های دزفول در پنج ماهه نخست سال جاری خبرداد.

 کشف 405 مورد مشروبات الکلی در تفرجگاه های دزفول/ دستگیری 400 فرد هنجار شکن از ابتدای امسال

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حسن دزفولی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج دزفول برگزار شد، اظهار کرد: درسال جاری طرح های کشوری زیادی در دستور کار ما قرار گرفته  که از جمله آنها طرح "طلایه داران "  متشکل از گروه های 10 نفره است که این افراد پس از آموزش، جذب و اخذ کارت شناسایی اقدام به تذکر لسانی در معابر، پارک ها و اماکن عمومي می کنند.

وی بابیان اینکه طرح کشوری "هفت گام" از سال گذشته در پایگاه ها و کانون های بسیج شهرستان تحت نظر شوراهای امر به معروف آغاز شده، افزود: وظیفه شوراهای امر به معروف کاهش ناهنجاری ها و ترویج معروفات در سطح حوزه های استحفاظی است.

مسئول ستادامربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول از آغاز طرح آموزش یاوران از مهرماه در مدارس سطح شهر بپ  کمک اداره آموزش وپرورش و طرح آموزش هسته یاوران در ادارات با همکاری فرمانداری شهرستان خبرداد.

دزفولی با اشاره به اینکه طرح تشکیل شوراهای امر به معروف ویژه خانواده ها و بانوان از ابتدای سال جاری آغاز شده و ادامه دارد، گفت: در 5 ماه نخست سال جاری تاکنون 435 نشست بصيرتي در زمینه های آسیب ها و چالش های فضای مجازی، سبک زندگی اسلامی، اخلاق در خانواده در محل شوراها و پایگاه های بسیج و امر به معروف سطح شهرستان برگزار شده است.

انجام 5 هزار و 650 مشاوره
وی به انجام 5 هزار و 650 مشاوره در پایگاه ها، حوزه ها و کانون های تحت امر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول در پنج ماه نخست سال جاری و توسط خواهران و برادران مجرب اشاره کرد و گفت: در بحث فضا سازی های محیطی نیز درسال جاری تاکنون 18 هزار بروشور در پارک ها توزیع شده ضمن اینکه در 90 نقطه سطح شهرستان نیز با بنر و تابلو فضا سازی های محیطی انجام شده است.

تشریح برنامه ها
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول یادآور شد: 12 تا 18 مهرماه بعنوان هفته امر به معروف ونهی از منکر با شعار "همه مسئولیم " انتخاب شده که در این هفته ستاد امر به معروف دزفول برنامه های مختلفی را برگزار خواهد کرد.

دزفولی ، نواختن زنگ امر به معروف با حضور مسئولان در مدارس، برگزاری همایش ویژه کارکنان ادارات و تجلیل از فعالان امر به معروف در فرمانداری دزفول، همایش ویژه بانوان در محل فرمانداری، گردهمایی بانوان بسیجی در آستان مقدس سبزقبا، گردهمایی عوامل طرح طلایه داران و شورهای امر به معروف، نشست قضات و کارکنان دادگستری با موضوع حمایت از آمران به معروف و نشست اصناف با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت را از جمله برنامه های ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهرستان دزفول در هفته ویژه امر به معروف عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح کشفیات این ستاد در راستای اجرای طرح ارتقاي امنیت اخلاقی در تفرجگاه ها و ساحل رودخانه دز با همکاری دادگستری، دادستانی، نیروی انتظامی و دفتر امام جمعه پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری موثر و مطلوب ادارات و دستگاه ها آمار کشفیات ما هرسال بیش از گذشته می شود هرچند نیروهای امر به معروف تمام تلاش خودرا در جهت کاهش این ناهنجاری ها به کار گرفته اند.

دزفولی بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 800 نفر توسط آمران به معروف در تفرجگاه های ساحلی دزفول و بویژه بوستان ساحلی " علی کله" دستگیر شده اند، اضافه کرد: حدود 400 نفر از این تعداد پس از تذکر لسانی و ارشاد آزاد شدند اما 400 نفر دیگر از اين افراد که در قالب گردشگر به دزفول سفر کرده بودند به دلیل همراه داشتن مشروبات الکلی ، مواد مخدر و نیز سلاح سرد و گرم به مراجع قضایی و انتظامی معرفی شدند.

جمع آوری 4 هزار و 250 قلیان
دبیر ستاد امربمعروف و نهی از منکر سپاه ناحیه شهرستان دزفول بابیان اینکه در این مدت همچنین 405 مورد جمع آوری مشروبات الکلي در تفرجگاه های دزفول صورت گرفته، به جمع آوری مقادیر زیادی مواد مخدر از جمله تریاک، شیشه و هروئین توسط گردشگران حاضر در تفرجگاه ها و سواحل رودخانه دز اشاره کرد.

دزفولی ادامه داد: در این مدت 38 هزار و 700 مورد تذکر با هدف کاهش ناهنجاری ها به گردشگران ساحل رودخانه دز داده شد و چهار هزار و250 قلیان نیز جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ورود کلیه دستگاه های فرهنگی شهرستان به فرهنگ سازی و فضا سازی در جهت کاهش مصرف قلیان در اماکن عمومی، افزود:دستگاه های فرهنگی بویژه دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به آگاه سازی مردم در خصوص خطر استعمال قلیان اقدام کنند.

دزفولی همچنین به ارائه یک هزار و 520 مورد مشاوره به آقایان و سه هزار و 760 مورد مشاوره بانوان توسط14 مربی آموزش دیده در بوستانهای دزفول اشاره کرد و گفت: در بوستان خانواده نیز مشاوران آموزش دیده و مجرب زیادی درراستای خدمات رسانی مشاوره ای به شهروندان و گردشگران حضور دارند.

برچسب ها: حسن دزفولی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول